• Registration
Сценарій виховної години "Особисті права та свободи громадян PDF Друк e-mail
Написав Юлія Хайчіна   
Субота, 13 квітня 2013, 19:10

ОСОБИСТІ (ГРОМАДЯНСЬКІ) ПРАВА ТА СВОБОДИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ

Очікувані результати:

Після проведення цього заходу учні зможуть:

-       пояснювати, що таке особисті права людини та громадянина;

-       визначати та характеризувати основні громадянські права;

-       висловлювати власне ставлення до гарантії прав людини та захищеності особи в державі.

Обладнання: картки для об'єднання в групи, ватман, зміст Конституція України.

Основні поняття і терміни: біженці, громадянські права і свободи, іноземці, недоторканість особи, презумпція невинуватості, свобода совісті і віросповідання.

ХІД ЗАХОДУ

Міні-лекція

Громадянські права і свободи людини і громадянина є пріоритетним видом прав і свобод. Ці права вважаються природними, тобто такими, що їх має або повинна мати кожна людина незалежно від громадянства з часу народження чи від початку життя. За попередньою Конституцією ці права у переважній більшості називались особистими правами, до того ж, їх коло було вужчим від кола громадянських прав.

За Конституцією України, до громадянських прав і свобод належать: право на життя (ст. 27); право на повагу гідності (ст. 28); право на свободу та особисту недоторканість (ст. 29); недоторканість житла (ст. 30); таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції (ст. 31); невтручання в особисте і сімейне життя (ст. 32); свобода пересування, вільний вибір місця проживання для тих, хто на законних підставах перебуває на території України, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом (ст. 33).

Ці права надійно гарантуються. Зокрема, в Конституції зазначається, що кожному гарантується судовий захист права спростовувати недостовірну інформацію про себе і членів своєї сім'ї та права вимагати вилу­чення будь-якої інформації, а також право на відшкодування матеріальної і моральної шкоди, завданої збиранням, зберіганням, використанням та поширенням такої недостовірної інформації (ст. 32).

Учні об'єднуються в групи для виконання наступних завдань.

1-а група Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації. Водій автомобіля збив пішохода. Від отриманих травм останній помер у лікарні. Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи текст §14-15.

2-а група

Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації. У літньому таборі відпочинку старшокласники час від часу увечері заходили до кімнат, де проживали діти молодшого віку, і примушували їх. віджиматися, пересуватися на чотирьох кінцівках, лаяти по-собачому тощо, погрожуючи за невиконання чи скарги вожатим фізичною розправою.

Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи текст § 14-15.

3-я група

Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації.

Із оголошення: «До російської школи приймаються діти, які розмовляють російською мовою, а їхні батьки є православними християнами».

Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи текст § 14-15.

4-а група

Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації.

Директор приватного підприємства, використовуючи міні-АТС, часто прослуховував і час від часу втручався у телефонні розмови працівників своєї фірми.

Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи текст § 14—15.

5-а група

Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації. Із газетної статті: «...Незабаром пройдуть слухання у суді за позовом громадянина К., щодо розміщення в місцевій газеті недостовірної інформації про нього та членів його сім'ї, коли він балотувався у депутати до місцевої ради».

Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи текст § 14—15.

6-а група

Використовуючи Конституцію України, визначте, яке право людини порушено у зазначеній ситуації.

Сімнадцятирічний Андрій вирішив з'їздити до Польщі на запрошення свого друга. Але йому відмовили у видачі закордонного паспорта, оскільки через 8 місяців він підлягав призову до Збройних Сил України, тож він до цього часу не повернеться в Україну.

Обговоріть у групі відповідне право людини, використовуючи відповідний пункт §14-15.

Метод «6x6x6»

Обговоріть шістьма групами із шести учасників відповідне право людини своєї групи протягом 6 хв. Потім створюємо шість нових груп таким чином, щоб у кожній з них перебував учасник, який працював у попередній групі. Кожен учасник одночасно заповнює таблицю.

Стаття Конституції

Права людини

Суть прав людини

Використовуючи метод «Одним словом», учні визначають, що найбільше сподобалося: зміст, методи, атмосфера, власна діяльність, результати тощо. Обраний момент потрібно назвати одним словом, що змістовно розкриває зроблений вибір.

Література

  1. Пометун О. І. Енциклопедія інтерактивного навчання. — К., 2007. — 144 с.
  2. Основи правознавства: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / За ред. І. Б. Усенка. — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. —С. 109-116.
  3. Практичне право: Навч. посіб.: 8 кл./О. І. Пометун та ін. - К.: А.С.К., 2006. - С. 38-43. і 4. Ратушняк С.П.
  4. Правознавство: Збірник задач. 9-11 класи. — 2-ге вид., доп. і перероб. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2005.-С. 30-31.

Викладач І категорії Л.І. Музикіна

 
Fitness ReLady
Ukrainian English French German Russian
Copyright © 2019. Вище професійне училище №7. Designed by Lehrer

S5 Box

Вхід