• Registration
Техмінімум - вимога часу! PDF Друк e-mail
Написав Юлія Хайчіна   
Вівторок, 02 квітня 2013, 12:40

Не секрет, що майстрами своєї справи стають не одразу після закінченні навчання. Майстерність гартується роками, кується у кропіткій праці. Якщо ж братися за все й одразу, то навряд чи досягнеш висот. Розуміти тонкощі своєї професії, збагнути труднощі і переваги можуть лише люди, які цілком і повністю присвятили себе служінню конкретній справі.

З метою висвітлення особливостей професій машинобудівного профілю та будівельної галузі, підвищення рівня професійно-технічної обізнаності педагогічних працівників ВПУ №7, методичною службою училища було організовано проведення дещо нової колективної форми методичної роботи «Технічний мінімум», тривалість якого склала 3 дні.

27 березня 2013 року захід було розпочато виступом директора ВПУ №7 Несена Мик оли Григоровича. Він говорив про важливість професійно-технічної освіти для нашого міста і держави в цілому, після чого передав слово голові ВЦМК «Машинобудування та матеріалообробка» Кривенку Олегу Миколайовичу.

ВЦМК «Машинобудування та матеріалообробка» презентувала наступні професії:

  • оператор верстатів з програмним керуванням;
  • верстатник широкого профілю;
  • контролер верстатних та слюсарних робіт.

Першим розпочав свою доповідь з відеосупровідом майстер виробничого навчання Осетров Денис Володимирович. Після змістовного і доступного для широкої аудиторії виступу про одну з провідних професій машинобудування «Контролер верстатних та слюсарних робіт» майстер в/н відповів на серію запитань, які виникли у присутніх. Зміст професії «Оператор верстатів з програмним керуванням» і «Верстатник широкого профілю» розкрив голова ВЦМК Кривенко Олег Миколайович. Велика увага у виступі приділялася сучасним тенденціям підготовки робітників даного напрямку.

 

Після закінчення виступів педагогічні працівники були розділені на три групи, враховуючи їх професійну підготовку. Кожна група під керівництвом члена методичної комісії відвідала навчальні майстерні, в яких майстри в/н наочно представили верстати, пристрої та інструменти, на яких навчають майбутніх робітників. Крім того, вони продемонстрували прийоми виконання конкретних робіт на даному обладнанні, яким навчають учнів.

28 березня 2013 року було представлено професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Оператор комп’ютерного набору», «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» та спеціальність «Монтаж і обслуговування електричних машин і апаратів».

Викладач професійно-теоретичної підготовки В.І. Мазур виступив з доповіддю «Електромонтер: який він?».

Цікаво, що професія електрика з'явилася наприкінці позаминулого століття. Саме тоді, з появою перших електростанцій, виникла необхідність у фахівцях, які займаються експлуатацією та ремонтом електрообладнання. З ускладненням електротехніки професія розгалузилася на безліч спеціальностей. Одна з них – електромонтер. А хто він – людина цієї професії?

Праця електромонтера поєднує в собі фізичну і розумову роботу різноманітної складності. Це може бути як чистка контактів, так і складання креслень та ескізів. Людина цієї професії повинна вміти правильно діагностувати та усувати неполадки в механічних і електричних схемах апаратів і пристроїв. Він вміло здійснює розбирання, ремонт, складання і наладку, а також технічне обслуговування генераторів, електродвигунів, схем телеавтоматики, кабельних і лінійних споруд, електронно-регулюючих приладів та їх окремих вузлів. Електромонтер може брати участь як в ремонті повітряних ліній електропередачі та контактної мережі, так і в їх створенні.

Умови роботи можуть бути найрізноманітнішими: у приміщенні або на відкритому повітрі, на висоті або на землі, індивідуальні або у складі бригади. У цьому випадку необхідні уміння працювати в команді, тонко розвинене почуття відповідальності за якісне виконання всієї роботи бригади в цілому. Ось скількома якостями необхідно володіти людині цієї складної, відповідальної, цікавої і потрібної професії.

Подорожуючи електромайстернями ВПУ №7 педагогічні працівники побачили таємниці світу електрики.

Напевно, жодна галузь не розвивається настільки швидкими темпами, як комп'ютерна техніка. Саме цьому питанню була присвячена доповідь майстра в/н С.Г. Ченакал. Одне покоління комп'ютерів з неймовірною швидкістю змінюється іншим, більш досконалим. За якихось 20 років персональний комп’ютер із пристрою «для обраних» перетворився - на загальнодоступний засіб. На жаль, у процесі інформатизації суспільства ми втратили почуття міри і забули, що комп’ютер призваний був допомагати людині в першу чергу у трудовій діяльності. У пересічних користувачів склався стереотип, що основне призначення комп’ютера – це розваги і урізноманітнення дозвілля. В наслідок цього професії оператора комп’ютерного набору і оператора з обробки інформації та програмного забезпечення здаються малозначущими, а іноді і не потрібними. Але давайте спробуємо собі уявити роботу сучасного офісу або банку без використання комп'ютерної техніки та локальної мережі, принтерів і факсів... Відповідь на поставлене питання очевидна.

Ми так уже звикли до інформаційних технологій і коли знімаємо гроші зі своєї картки з банкомату навіть не замислюємося над тим, що на іншому «кінці дроту» знаходиться людина-оператор, яка вносить дані у клієнтську базу даних, забезпечує автоматизовану обробки рахунку.

Коли вдома ви розглядаєте гламурний журнал або читаєте «свіженькі» новини з газети згадайте про те, що хтось повинен був усе це зверстати (тобто розташувати текст по сторінках, забезпечити якісними ілюстраціями).

Коли «потрапляєте» у глобальну мережу пам’ятайте, що хтось забезпечив Вам можливість користування останніми досягненнями цивілізації.

Вище професійне училище №7 веде підготовку кваліфікованих робітників ІТ-профілю за професією «Оператор комп'ютерного набору» (ОКН) (з 1996 до 2000 року – оператор ЕОМ). З нового навчального року в училищі планується підготовка кваліфікованих робітників з професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення».

Це дві професії, які дуже схожі між собою. Проте, якщо ОКН повинен: вміти працювати з текстовим і графічним редакторами, табличним процесором, базою даних, системою комп'ютерної верстки, програмою створення web-сайтів, в локальній мережі, в мережі Internet, із засобами мультимедіа; володіти сліпим десятипальцевим методом набору, мати високу швидкість набору від 200 символів за 1 хвилину; вміти виконувати операції збереження інформації на зовнішніх носіях різних типів. То оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, крім вище перерахованого може налагоджувати системне й прикладне програмне забезпечення, обслуговувати й модернізувати персональний комп'ютер, периферійні пристрої, офісне устаткування, виконувати роботи із захисту інформації, розміщувати й обслуговувати Веб-сайти, діагностувати збої в роботі апаратних засобів і програмних продуктів, проектувати, створювати, налагоджувати й контролювати роботу локальної мережі.

Сфера професійної діяльності випускників:

  • • Робота оператором в торговельних фірмах, на складах готової продукції, супермаркетах, в друкарнях і видавництвах, пейджингових і телефонних компаніях, контакт-центрах.
  • • Робота секретарем керівника, оператором в АСУВ, спеціалістом з обслуговування локальної мережі.
  • • Робота оператором з формування електронних книг, обробки зображень, просування і модернізації web-сайтів.
  • • Робота в сервісних центрах по ремонту та технічному обслуговуванню оргтехніки.

29 березня 2013 року викладач професійно-теоретичної підготовки В.М. Петренко організувала віртуальну подорож у світ будівництва.

Майстер в/н О.М. Попов познайомив присутніх з дивами зварювального виробництва.

Закінчився захід екскурсією в навчально-виробничі майстерні будівельників та зварників.

Підбиваючи підсумки заходу, можна стверджувати, що кожний педагогічний працівник поглянув по-новому на робітничі професії, поглибив свої знання, отримав відповіді на запитання, які його турбували, став активним співдоповідачем і профорієнтатором у підготовці робітничих професій машинобудівної галузі.

Останнє оновлення на Середа, 03 квітня 2013, 05:34
 
Fitness ReLady
Ukrainian English French German Russian
Copyright © 2019. Вище професійне училище №7. Designed by Lehrer

S5 Box

Вхід