• Registration
Особливості поведінки батьків або осіб, що їх замінюють, яких підозрюють у жорстокості по відношенню PDF Друк e-mail
Написав Ольга Д'яченко   
Четвер, 13 лютого 2020, 15:53

У країні триває боротьба з насильством в сім'ї –в Міносвіті затвердили поради для вчителів щодо виявлення дітей – жертв домашніх агресорів(Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству від 18.05.2018  № 1/11-5480).

Щоб педагоги зуміли вчасно допомогти дитині, в документі детально описані ознаки домашнього насильства. Сигналами того, що дитину вдома б'ють, можуть бути не тільки синці та вивихи, але і вибір одягу не за сезоном і відмова переодягатися при інших дітях через бажання сховати травми. Ці ж прикмети можуть свідчити і про сексуальне насильство, а також використання жаргону і сексуальна поведінка не за віком.

Ознакою економічного насильства вказуються надмірна худорба школяра, пропуски уроків, хворі зуби і стомлений вигляд. А підказати про те, що на учня психологічно тиснуть в родині, можуть його небажання йти додому, замкнутість, агресія, бродяжництво, а ще – повільна мова, надмірна відповідальність і невміння читати/писати/рахувати.

МОН в наказі радить також придивитися до тих дітей, чиї батьки перебувають в "деструктивних" релігійних сектах, не ходять на шкільні збори або ж приходять туди в алкогольному сп'янінні, не цікавляться успіхами своєї дитини або не дають йому кишенькових грошей.

Переважна більшість дорослих, які чинять насильство над своїми дітьми, в дитинстві самі зазнавали насильницьких дій. Ставши батьками, вони починають застосовувати ті ж методи виховання, що й їхні батьки. Крім того, насильство стає наслідком життєвих негараздів, від яких потерпає людина, тому дорослі виливають свій гнів і розчарування на дітей навіть без наміру їм зашкодити.

Незалежно від віку діти, які постраждали від будь-якого виду насильства, як правило, в подальшому можуть мати такі проблеми:

 

  • відсутність здібностей до навчання;
  • небажання ходити до навчального закладу;
  • схильність до скоєння злочинів, жорстоке поводження;
  • підліткова вагітність;
  • вживання алкоголю або наркотиків;
  • посттравматичні стресові розлади;
  • депресія або низька самооцінка;
  • дефекти мовлення;
  • схильність до самогубства.

Послідовність дій педагога.

Постаратися розговорити дитину, встановити контакт, довірливі стосунки з нею. Надати емоційну підтримку. Тут необхідно врахувати, що дорослий повинен продемонструвати по відношенню до дитини інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і емпатію. У такому разі дитина відчує, що ця людина дійсно чує і розуміє її думки і почуття. Оглянути ушкодження. Не відправляти додому, якщо вона боїться туди повертатися. Якщо немає можливості влаштувати її на тимчасове перебування до родичів або в інше безпечне місце необхідно звернутися до поліції або прокуратури, якщо дії батьків є злочинними.

Найчастіше має місце поєднання неналежного виконання обов'язків щодо виховання дитини; до травматичного пункту або іншу медичну установу, щоб зафіксувати травми; до органів опіки і опікування за місцем фактичного проживання дитини, якщо батьки належать до "групи ризику" щодо вживання алкоголю, наркотиків або мають психічні захворювання і неможливо їх навчити батьківським навичкам; на консультацію до психолога, соціального педагога з метою:проведення діагностичного обстеження дитини й усієї сім'ї для встановлення причин порушень у дитини (домашнє насилля, наркоманія, алкоголь, асоціальна поведінка батьків, психічні захворювання; навчання батьків ненасильницьким методам виховання, прийомів релаксації й способів зняття нервово-психічного напруження.

Психолого-педагогічні правила організації спілкування між педагогом і учнями

1. Будьте уважними, відслідковуйте найменші зміни в поведінці, будь-які відхилення від норми. Пильної уваги педагогів і батьків вимагають різкі зміни в поведінці.

2. Перемикайте увагу на зміну успішності (не може довгий час працювати без відволікань й помилок через швидку втому).

3. Не поспішайте робити висновки, проявляйте терпіння, доброзичливість. Постежте, поговоріть з батьками.

4. Будьте об'єктивні не лише в оцінюванні, але і в ситуації, що склалася. Не піддавайтеся емоціям, почуттям, які заважають вирішенню проблеми.

5. Спостерігайте за психологічною атмосферою. Для цього необхідно:

- звертати увагу на поведінку дітей;

- розуміти вираз очей, їх міміку, жести;

- уміти зіставляти психологічну атмосферу сьогоднішнього дня з учорашнім.

6. Щиро цікавтеся життям дітей. Відносьтеся співчутливо до їх думок і бажань: не чіпляйтеся, не намагайтеся переробити, не критикуйте, частіше хваліть!

Особливості поведінки батьків або осіб, що їх замінюють, яких підозрюють у жорстокості по відношенню до дитини

  • Суперечливі, сплутані пояснення причин травм у дитини і небажання внести ясність в подію.
  • Небажання, пізнє звернення за медичною допомогою або ініціатива звернення за допомогу виходить від сторонньої особи.
  • Звинувачення в травмах самої дитини.
  • Неадекватність реакції батьків на тяжкість ушкодження, прагнення до її перебільшення або зменшення.
  • Відсутність стурбованості за долю дитини.
  • Неувага, відсутність ласки і емоційної підтримки дитини.
  • Стурбованість власними проблемами, що не стосуються здоров'я дитини.
  • Розповідь про те, як їх карали в дитинстві.
  • Ознаки психічних розладів в поведінці або прояв патологічних рис (агресивність, збудження, неадекватність і ін.).

Чи знаєте ви, що:

  • Діти бачать, чують та пам’ятають більше ніж думають дорослі. Нам здається, що дитина в цю хвилину не бере участі в конфлікті (захоплена грою, дивиться телевізор, перебуває в іншій кімнаті). Але насправді діти завжди знають коли батьки сваряться.
  • Діти різного віку по-різному реагують, але на всіх дітей, навіть на немовлят, впливає домашнє насильство.

Будь-яке домашнє насильство, не залежно від того спрямоване воно безпосередньо на дитину чи іншого члена сім’ї, травмує дитину!

Пам’ятайте!

Припинити домашнє насильство можна, навчившись поважати іншу думку, інші індивідуальні особливості, інший стиль поведінки.

 

 
Fitness ReLady
Ukrainian English French German Russian
Copyright © 2020. Вище професійне училище №7. Designed by Lehrer

S5 Box

Вхід

Реєстрація

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.