• Registration
Стартувала всеукраїнська програма для шкіл SPARE ENERGY HUB! PDF Друк e-mail
Написав Юлія Хайчіна   
Вівторок, 26 квітня 2016, 13:17

15-16 квітня в Києві відбувся перший тренінг для педагогів в рамках всеукраїнської програми SPARE ENERGY HUB. Метою програми є створення шкіл-хабів, які стануть осередками з питань енергозбереження та зміни клімату.

Програма SPARE ENERGY HUB реалізується в рамках найбільшого в світі міжнародного освітнього проекту про зміну клімату та раціональне використання ресурсів та енергії – SPARE (School Project for Application of Resources and Energy), ініційованого Норвезьким товариством охорони природи (Друзі Землі, Норвегія) у 1996 році.

У даний час понад 300 000 учнів в 11 країнах світу щорічно беруть участь в SPARE, а число SPARE-шкіл перевищує 5000 (ВПУ №7 також є учасником SPARE).

26 педагогів з усіх регіонів України зібралися в приміщенні арт-простору Port creative hub для того, аби поділитися своїм досвідом та напрацювати спільний план дій задля досягнення цілей програми.

Полтавщину представляло Вище професійне училище №7 м. Кременчука Полтавської області, до речі, це єдиний професійно-технічний навчальний заклад, який увійшов до програми. Керівником програми від Полтавщини стала викладач предмета «Основи енергоефективності», методист ВПУ №7 Юлія Хайчіна.

Перший тренінг був присвячений презентації цілей програми SPARE ENERGY HUB, знайомству учасників та розробленню спільного плану дій, а також необхідності висвітлення питань зміни клімату та енергоефективності в процесі навчання.

Результатом дводенної роботи в групах стало спільне бачення етапів програми та очікування педагогів від участі в SPARE ENERGY HUB:

За результатами напрацювань учасники тренінгу висловили пропозиції щодо створення міжпредметних робочих груп з інтеграції питань енергозбереження та зміни клімату в навчальний процес, книг еко-рекордів навчального закладу, екологічних рубрик на шкільних веб-ресурсах та лабораторій впровадження еко-тем у навчальні програми.

Програма SPARE ENERGY HUB розрахована на 2 роки. І, ІІ етап –2016-2017 навчальний рік і ІІІ-й етап – 2017-2018 навчальні роки. Територія програми охоплює всю Україну.

І-й етап програми буде направлений на інтеграцію питань енергозбереження та зміни клімату в навчальний процес. Перед педагогами-учасниками стоїть завдання розробити та провести уроки зі свого предмета з інтегрованим компонентом теми енергозбереження та зміни клімату.

ІІ-й етап має на меті зростання педагогів, як тренерів. Восени учасники зберуться знову на тренінгу для тренерів програми, за результатами якого проведуть тренінги для інших педагогів у своїх населених пунктах.

І, нарешті, ІІІ-й завершальний етап програми буде спрямований на навчання педагогів-учасників проектному менеджменту та реалізацію практичних проектів у опорних школах.

«Питання енергозбереження та протидії зміні клімату є надзвичайно актуальними в наш час. І такі програми, як SPARE ENERGY HUB є унікальними, так як надають можливості вивчення та поширення світового досвіду та впровадження відповідних тем в навчальну практику закладу (В.А. Подзізей, директор загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня села Бубнів, Володимир-Волинського району, Волинської області).

«Сподіваюся отримати позитивний досвід, новий погляд на те, як навчити дітей, а, значить, в майбутньому і суспільство, перейти від споживацького підходу до господарського, ощадливого використання енергії. Розумію, що на сьогодні дуже важливо змінити психологію людей. Впевнена, що участь у програмі надасть мені новий арсенал методів та прийомів виховання екологічної відповідальності у учнів, бережливості та небайдужого ставлення до проблеми енергозбереження, розуміння, що людям слід змінити своє ставлення до витрат енергії» (Т. М. Газда, заступник директора з виховної роботи, вчитель української мови та літератури, німецької мови  Хмельницької середньої загальноосвітньої школи №13).

«Питання навчання основам екології та енергозбереження на сьогоднішній день в Україні є не лише найактуальнішими але й найменш вирішеним. Сьогодні Україна є лідером в Європі з марнотратства у використанні енергетичних ресурсів та підвищення рівня екологічних небезпек. Ми увійшли до двадцятки країн світу, що споживають найбільше енергії.

Чому ж склалася тенденція екологічної та енергетичної запущеності дітей. Напевне починати треба з родини. Педагогічна практика показала, що діти – це віддзеркалення поведінки батьків. Навички енергозбереження повинні формуватися саме в сім’ї. Дітей треба привчати, що все закінчується та за все треба платити!

Якщо ж розглянути освіту в цілому, то, на нашу думку, для розробки цілісної системи навчання основам енергозбереження та енергоефективності необхідно використати елементи сегментарного навчання.

На сьогоднішній день завдання підвищення енергоефективності все більше охоплює державні програми і стратегії, галузеві і виробничі програми енергозбереження, а також питання зменшення енергоспоживання на окремому робочому місці. Актуальність ситуації вимагає інтеграції питань енергофективності в професійно-технічну освіту. Компетентність в енергетичних питаннях стала необхідним компонентом професійної практичної якісної роботи.

У найближчі 2 роки колектив Вищого професійного училища №7 створить осередок енергоефективності й енергозбереження, яким зможе пишатися професійно-технічна освіта Полтавщини. Ми спробуємо започаткувати зразок екологічної освіти як пріоритетної, налагодити співпрацю у сфері енергозбереження не лише із ПТНЗ області, але й із загальноосвітніми навчальними закладами задля збереження Землі для майбутніх поколінь.

Ми не успадкували Землю наших батьків. Ми взяли її у борг у наших дітей (Всесвітня стратегія охорони природи).

 
Fitness ReLady
Ukrainian English French German Russian
Copyright © 2017. Вище професійне училище №7. Designed by Lehrer

S5 Box

Вхід

Реєстрація

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.